Általános Szerdődési Feltételek
Hatályos: 2025. november 8-tól
Üdvözlünk a www.phuketfannival.hu weboldalon! Kérjük, figyelmesen olvasd el az alábbi Általános Szerződési Feltételeket, melyek a weboldalon keresztül (illetve e-mailen vagy űrlapon át) megrendelhető utazási szolgáltatásokra vonatkoznak, és a Phuketfannival (a továbbiakban Szolgáltató) és a megrendelő utas (a továbbiakban Utas) között létrejövő szerződés részét képezik. A weboldal használatával és a szolgáltatások megrendelésével elfogadod a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket.
Üzemeltető adatai
-
Szolgáltató neve: Phuket Fannival (Thaiföldi Idegenforgalmi Hatóság engedélyszám: 34/03766)
-
Székhely: Phuket, Thaiföld
-
Kapcsolattartás: [email protected]
-
Telefon: +66 93 889 1745 (WhatsApp/Viber; elérhető magyar idő szerint H–V 03:00–15:00)
-
Weboldal: www.phuketfannival.hu
Fogalmak és szereplők
-
Szolgáltató: A fenti üzemeltető, Phuket Fannival – thaiföldi bejegyzésű utazásszervező és -közvetítő, amely a weboldalon keresztül utazási szolgáltatásokat kínál magyar Utasok számára.
-
Utas / Megrendelő: Az a természetes személy (fogyasztó), aki a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, azokra megrendelést ad le, és a szolgáltatás díját megfizeti.
-
Helyi partner: A Szolgáltató által közvetített, Thaiföldön működő helyi szolgáltató (pl. utazási iroda, túraszervező, szállító vagy idegenvezető), aki a konkrét programot, kirándulást, transzfert stb. ténylegesen teljesíti az Utas részére. A Szolgáltató jellemzően ilyen partnereken keresztül biztosítja a szolgáltatásokat, közvetítő szerepet betöltve.
A szerződés tárgya és jellege
Jelen szerződés tárgya a Phuketfannival.hu által kínált utazási szolgáltatások – például kirándulások, sziget-túrák, transzferek, idegenvezetések – megszervezése és közvetítése Thaiföldön, magyar utasok részére. A Szolgáltató a szolgáltatásokat többnyire helyi partnercégeken keresztül nyújtja, így a szerződés alapján a Szolgáltató vállalja a megrendelt programok lefoglalását, koordinálását és az Utas tájékoztatását, míg a konkrét utazási szolgáltatást (pl. a túra lebonyolítását, szállítást stb.) a helyi partner teljesíti. A Szolgáltató és az Utas között létrejövő jogviszony utazásközvetítői szerződésnek is minősül, amelyre a jelen ÁSZF irányadó. A Szolgáltató kijelenti, hogy rendelkezik a thaiföldi hatóságok által kiadott hivatalos idegenforgalmi engedéllyel a tevékenység végzéséhez, és a szolgáltatásokat hivatalosan, a hatályos jogszabályoknak megfelelően kínálja.
A foglalás menete és a szerződés létrejötte
-
Ajánlatkérés és tájékoztatás: Az Utas a weboldalon található űrlap kitöltésével vagy e-mail küldésével érdeklődhet a konkrét programok iránt. A Szolgáltató a megkeresésre e-mailben válaszol, részletes tájékoztatást adva a programról (időpont, tartalom, ár, egyéb feltételek).
-
Foglalási szándék jelzése: Ha az Utas elfogadja az ajánlatot, e-mailben vagy az erre szolgáló űrlapon keresztül megrendelést ad le. A megrendelésben pontosan meg kell adni a szükséges adatokat (résztvevők neve, létszám, program dátuma, szállás helye a transzferhez, különleges igények stb.). Az Utas a megrendelés elküldésével kijelenti, hogy a jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerte és elfogadja.
-
Visszaigazolás: A Szolgáltató a megrendelés beérkezését követően e-mailben visszaigazolást küld. A visszaigazolás tartalmazza a szerződés lényeges elemeit: a lefoglalt szolgáltatás(oka)t, időpontot, árat, fizetési tudnivalókat, valamint esetlegesen további utasításokat (pl. találkozóhely, öltözet, szükséges dokumentumok). E visszaigazolással jön létre a szerződés az Utas és a Szolgáltató között. Amennyiben a visszaigazolásban eltérés vagy hiba van, az Utas köteles haladéktalanul jelezni.
-
Előleg vagy foglaló: A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy bizonyos szolgáltatások esetén előleg vagy foglaló fizetését kérje a foglalás véglegesítéséhez. Ennek összegét és határidejét a visszaigazolásban közli. Ha az Utas az előlegfizetési kötelezettségét a megadott határidőig nem teljesíti, a Szolgáltató jogosult a foglalást törölni.
-
Szerződés módosítása: Az Utas utólagos módosítási igényét (pl. létszám változás, időpont módosítás) a Szolgáltató lehetőség szerint teljesíti, de ezt írásban (e-mailben) egyeztetni kell. Jelentős módosítás esetén a Szolgáltató fenntartja a jogot adminisztrációs díj vagy a módosításból eredő költség érvényesítésére, amelyről előzetesen tájékoztatja az Utast.
Fizetési feltételek
-
Árak és pénznem: A szolgáltatások árait a weboldalon vagy az egyedi ajánlatban a Szolgáltató forintban (HUF) vagy euróban (EUR) tünteti fel, illetve tájékoztatást adhat a helyi díjakról thai bahtban (THB). Az elszámolás pénzneme és módja mindig a visszaigazolásban rögzítésre kerül. Az ár tartalmazza a megrendelt szolgáltatás teljes díját, az esetleges adókat és illetékeket, kivéve ha a tájékoztató kifejezetten másként rendelkezik (pl. külön fizetendő belépődíjak, biztosítás díja, borravaló stb.).
-
Fizetési módok: A fizetés történhet banki átutalással (forintban magyar bankszámlára, vagy devizában nemzetközi utalással), online pénzügyi szolgáltatáson keresztül (pl. Revolut, Wise) vagy készpénzben a helyszínen. A visszaigazolásban a Szolgáltató megadja a pontos fizetési instrukciókat (bankszámlaszám, kedvezményezett neve, fizetendő összeg, határidő stb.). Készpénzes fizetés esetén a fizetés valutában (jellemzően thai bahtban) vagy forintban az aktuális árfolyam alapján, a helyi képviselővel egyeztetve történik.
-
Előleg és végszámla: Ha előleget kell fizetni, annak beérkezése után a foglalás végleges. A fennmaradó díjat az Utas legkésőbb a szolgáltatás megkezdése előtt (vagy készpénzes fizetés esetén a helyszínen, a program indulásakor) köteles megfizetni. A Szolgáltató kérésre elektronikus számlát vagy nyugtát állít ki a befizetésekről.
-
Bankköltségek: Az esetleges banki átutalási költségek, konverziós díjak az Utast terhelik. Revolut/Wise tranzakcióknál a felek törekednek a költségmentes vagy minimális díjú megoldásokra.
-
Elmulasztott fizetés: Amennyiben az Utas a megadott fizetési határidőt elmulasztja, és azt a Szolgáltató felszólítása ellenére sem pótolja rövid időn belül, a Szolgáltató a szerződést megszűntnek tekintheti és a foglalást törölheti. Ilyen esetben – ha előlegfizetés történt – az előleg visszatérítésére az alábbi lemondási feltételek irányadók.
Lemondás és módosítás feltételei
-
Lemondás az Utas részéről: Az Utas a megrendelt programot írásban (e-mailben) bármikor lemondhatja. A lemondás az adott e-mail Szolgáltatóhoz való beérkezése időpontjában érvényes. A lemondás esetén fizetendő díj a következők szerint alakul:
-
72 órával (3 nappal) a program kezdete előtt vagy korábban: a részvételi díj teljes összegét visszatérítjük (100% refund)[1].
-
24–72 órával a program előtt: a részvételi díj 50%-ának visszatérítésére van lehetőség (50% refund).
-
24 órán belüli lemondás, vagy meg nem jelenés esetén: nem jár visszatérítés, a részvételi díj 100%-át felszámítjuk.
Ezen feltételek egyedi programoknál eltérhetnek, ha a helyi partner saját lemondási szabályai szigorúbbak – ilyen esetben a Szolgáltató a foglaláskor erre felhívja a figyelmet. A visszatérítést a Szolgáltató 14 napon belül teljesíti az Utas felé, az Utas által korábban használt fizetési móddal megegyező módon.
-
Módosítás az Utas részéről: Az Utas kérheti a program időpontjának vagy egyéb paramétereinek módosítását. 72 órán túl beérkező módosítási kérelem esetén a Szolgáltató igyekszik eleget tenni a kérésnek (a kapacitás függvényében) – ilyenkor módosítási díj nincs, vagy minimális. 72 órán belüli módosítási kérés esetén a Szolgáltató nem garantálja a változtatást; ha nem lehetséges az átütemezés, az az eredeti foglalás lemondásának minősülhet a fenti feltételek szerint. Kisebb változtatás (pl. +1 fő csatlakozik, vagy időpont előbbre/halasztása 1 napon belül) lehetőség szerint díjmentes, de a Szolgáltató fenntartja a jogot ésszerű adminisztrációs díj felszámítására, különösen, ha a változás a helyi partnernél költséget okoz.
-
Lemondás vagy módosítás a Szolgáltató részéről: A Szolgáltató és partnerei fenntartják a jogot, hogy vis maior (lásd lent) vagy egyéb elháríthatatlan ok miatt a programot lemondják vagy módosítsák. Ilyen eset lehet pl. kedvezőtlen időjárás (vihar, veszélyes tenger), a minimális létszám hiánya csoportos túránál, a partner technikai hibája (pl. hajó meghibásodása) stb. A Szolgáltató ezesetben haladéktalanul értesíti az Utast. Ha a lemondás a Szolgáltató részéről történik, az Utas dönthet úgy, hogy a) elfogad egy felajánlott alternatív időpontot vagy másik, hasonló értékű programot (ha van ilyen), vagy b) kéri a befizetett díj teljes visszatérítését. A visszatérítést a Szolgáltató indokolt esetben 14 napon belül teljesíti. Kismértékű programváltoztatás (pl. útvonal módosítása biztonsági okból) esetén, ha az a szolgáltatás lényegét nem érinti, az Utas nem jogosult kártérítésre vagy díjvisszatérítésre, azonban jelentős változásnál (pl. a program tartalmának vagy dátumának lényeges módosulása) az Utas elállhat a szerződéstől és visszakérheti a befizetett díjat.
Fontos: Az Utast a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szerinti 14 napos indoklás nélküli elállási jog nem illeti meg az itt megrendelt szolgáltatásokra, mivel azok szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó, konkrét időpontra szóló szolgáltatások[2]. (Egyszerűen fogalmazva: egy lefoglalt időpontú kirándulás vagy transzfer nem mondható le kötbérmentesen pusztán meggondolásból a fogyasztói elállási joggal, tekintettel arra, hogy konkrét dátumra foglalunk kapacitást.) Természetesen a fenti lemondási feltételek szerint van mód a lemondásra és a díj visszatérítésére, de nincs általános 14 napos elállási lehetőség, miután a foglalás megtörtént és visszaigazolásra került.
Az Utas jogai és kötelezettségei
-
Információszolgáltatás: Az Utas köteles a foglaláskor valós és pontos adatokat megadni (név, elérhetőség, résztvevők száma és adatai, szállás címe a transzferhez stb.). Bármilyen változást (pl. új telefonszám, névváltozás, útlevélszám változás ha releváns) haladéktalanul jeleznie kell. A pontatlan adatszolgáltatásból eredő károkért (pl. nem találja a sofőr az utast a rossz cím miatt) az Utas felel.
-
Utazási dokumentumok: Az Utas felelőssége, hogy rendelkezzen érvényes úti okmányokkal (útlevél, szükség esetén vízum), valamint érvényes thaiföldi beutazási engedéllyel és egészségügyi feltételekkel (pl. oltás, ha előírt). Ezen feltételek hiánya miatti meghiúsulásért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
-
Részvétel a programon: Az Utas köteles a megbeszélt helyen és időben megjelenni a program kezdésekor. Késés vagy no-show (meg nem jelenés) esetén – a lemondási feltételeknek megfelelően – a program elindulhat nélküle, és az Utas nem jogosult visszatérítésre. Ha az Utas előre látja, hogy késni fog, köteles erről a Szolgáltatót (vagy a megadott helyi kontaktszemélyt) értesíteni, aki lehetőség szerint segít megoldást találni, de erre garancia nincs.
-
Utas magatartása: Az Utas a program során köteles betartani a helyi jogszabályokat, a kulturális és viselkedési szabályokat, valamint a túravezető vagy partner cég utasításait. Köteles továbbá a saját és utastársai biztonságát nem veszélyeztetni. Amennyiben az Utas súlyosan fegyelmezetlen, rendbontó vagy veszélyeztető magatartást tanúsít, a helyi partner jogosult a programból kizárni – ilyen esetben az Utas nem jogosult visszatérítésre, és felelősséggel tartozik az okozott esetleges károkért.
-
Egészségügyi állapot: Az Utas felelőssége, hogy a választott programon saját egészségügyi állapotának ismeretében vegyen részt. Ha bármilyen krónikus betegség, allergia, mozgáskorlátozottság stb. fennáll, azt még a foglaláskor közölni kell, hogy a Szolgáltató és a partner ennek figyelembevételével tudja megszervezni a programot (vagy jelezze, ha a részvétel nem javasolt). Az Utas gondoskodik a szükséges gyógyszereiről, egészségbiztosításról. A Szolgáltató javasolja, hogy az Utas érvényes utasbiztosítással rendelkezzen a thaiföldi tartózkodás teljes időtartamára, mely kiterjed balesetekre, egészségügyi ellátásra, poggyászkárra stb.
-
Díjak megfizetése: Az Utas köteles a szolgáltatás ellenértékét a visszaigazolás szerinti ütemezésben megfizetni (ld. Fizetési feltételek). Készpénzes fizetés esetén pontos összeget vigyen magával. Amennyiben az Utas az előre fizetendő díjakat (pl. előleg, vagy teljes díj ha előre utalandó) nem fizeti meg, a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtását megtagadhatja.
-
Partneri feltételek elfogadása: Az Utas tudomásul veszi, hogy bizonyos programok esetén a helyi partnercég külön felelősségvállalási nyilatkozatot vagy egyéb feltételek elfogadását kérheti a részvétel előtt (például extrém sportoknál felelősségi nyilatkozat aláírása). Ezek a dokumentumok a helyi szabályozás miatt szükségesek; a Szolgáltató előzetesen tájékoztatja az Utast, ha ilyesmi várható. Az Utas köteles az ilyen ésszerű feltételeket elfogadni, ellenkező esetben a szolgáltatás nem vehető igénybe, és ez saját lemondásnak minősülhet.
A Szolgáltató felelőssége és közvetítői szerepe
-
Közvetítői minőség: A Szolgáltató a legtöbb program esetén utazásközvetítőként jár el, azaz összeköti az Utast a megfelelő helyi szolgáltatóval (partnerrel), lefoglalja a kívánt programot az Utas nevében, és biztosítja a kommunikációt, ügyintézést. A Szolgáltató a partnereit gondos mérlegeléssel választja ki, törekszik megbízható, engedéllyel rendelkező helyi cégekkel dolgozni, de maga a teljesítés (pl. a hajókirándulás lebonyolítása, a járművezetés, az idegenvezetés a helyszínen) a partner feladata és felelőssége.
-
Teljesítés és felelősség korlátozása: A Szolgáltató felel az utazásközvetítői tevékenységéért (pl. a foglalások megfelelő intézéséért, információk továbbításáért, az Utas tájékoztatásáért). Ugyanakkor nem vállal felelősséget a közvetített külső szolgáltatások olyan hibáiért, káreseményeiért, amelyek a helyi partner mulasztásából vagy érdekkörében merülnek fel. Például: ha a transzfer késik a partner hibájából, vagy a kirándulás során a hajó műszaki hiba miatt lerobban, a Szolgáltató nem vonható felelősségre úgy, mintha ő maga mulasztott volna – de természetesen az Utas érdekeit képviselve mindent megtesz a probléma megoldása érdekében. A helyi szolgáltató által okozott kárért elsődlegesen a helyi szolgáltató tartozik felelősséggel az alkalmazandó jog szerint.
-
Kártérítés és felelősség korlátozása: A Szolgáltató által közvetlenül okozott károkért (pl. téves információból fakadó kár) a magyar jog általános szabályai szerint vállal felelősséget, de maximum a megrendelt szolgáltatás díjáig terjedő mértékben. A Szolgáltató nem felel az előre nem látható, elháríthatatlan eseményekből (vis maior), az Utas vagy harmadik személyek hibájából, illetve a partner által okozott károkért, továbbá nem felel olyan élmény elmaradásáért vagy szubjektív csalódásért, ami kívül esik a szolgáltatás szerződésszerű teljesítésén. Azonban, a Szolgáltató – lehetőségeihez mérten – segít közvetíteni az Utas és a partner között egy esetleges kárigény rendezésében.
-
Programleírások és változások: A weboldalon közzétett programleírások, menetrendek és árak a közzététel időpontjában aktuális információkon alapulnak. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a programok tartalmát vagy árát módosítsa, ha a körülmények változnak (például új belépődíjak, üzemanyagár-emelkedés, menetrend változás a hajóközlekedésben stb.). A már visszaigazolt foglalás árát utólag egyoldalúan a Szolgáltató nem emeli, kivéve ha jogszabály vagy hatósági intézkedés indokolja (ilyen esetről az Utas dönthet a szolgáltatás lemondásáról, díjvisszatérítés mellett). A program esetleges kisebb változtatásának jogát (pl. sorrend, egyes látnivalók felcserélése a tömeg elkerülése végett) a Szolgáltató fenntartja, ez nem minősül szerződésszegésnek, amennyiben a program értéke és jellege érdemben nem csökken.
-
Utastájékoztatás: A Szolgáltató az Utasnak indulás előtt praktikus tájékoztatót nyújt (pl. mit vigyen magával a túrára, hol lesz a találkozó, kb. mikor ér vissza stb.). Az Utas köteles ezeket az utasításokat elolvasni és követni. A Szolgáltató nem felel olyan kellemetlenségekért, amelyek abból adódnak, hogy az Utas nem tartotta be az előzetes tájékoztatásban foglaltakat (pl. nem megfelelő öltözet, védőkrém hiánya, ivóvíz hiánya hosszú útra stb.).
Vis maior (elháríthatatlan események)
Vis maior alatt értjük azokat az eseményeket vagy körülményeket, amelyek a felek kontrollján kívül esnek, előre nem láthatóak vagy elháríthatatlanok, és amelyek lehetetlenné teszik vagy jelentősen akadályozzák a szerződés szerinti szolgáltatás teljesítését. Ilyen esemény lehet különösen (de nem kizárólag): természeti katasztrófa (pl. tájfun, cunami, földrengés), extrém időjárás (pl. trópusi vihar, monszun miatti áradások), járvány vagy egészségügyi veszélyhelyzet, politikai zavargás, háborús cselekmény, terrorcselekmény, hatósági rendelkezés vagy korlátozás (pl. hajózási tilalom, nemzeti park lezárása), vagy bármely más, a Szolgáltató vagy partnerei által nem befolyásolható körülmény.
Vis maior helyzetben:
-
A Szolgáltató nem tartozik kártérítési felelősséggel az elmaradt vagy nem szerződésszerű teljesítésért, amennyiben azt vis maior okozta.
-
A lehetőségek szerint a Szolgáltató alternatív megoldást kínál fel az Utasnak. Például: más időpontban megtartani a programot, hasonló programot ajánlani más útvonalon, vagy ha egyik sem lehetséges, visszatéríteni a befizetett díjat.
-
A Szolgáltató köteles az Utast haladéktalanul értesíteni, amint tudomást szerez a vis maior eseményről, ami a programot érinti.
-
Ha a program részben már teljesült, és a vis maior miatt félbeszakad, a felek egyeztetnek az arányos díjvisszatérítésről vagy pótlólagos szolgáltatásról.
-
Mindkét fél köteles a vis maior hatásainak enyhítése érdekében együttműködni és észszerű lépéseket tenni. (Például: Utas mielőbb biztonságos helyre vonul egy természeti katasztrófa esetén, követi a hatósági vagy idegenvezetői utasításokat.)
Adatvédelem és adatkezelés
A Szolgáltató számára kiemelten fontos az Utasok személyes adatainak védelme. Az adatkezelés során a Szolgáltató betartja az Európai Unió általános adatvédelmi rendeletét (GDPR), valamint a vonatkozó magyar jogszabályokat, így különösen a 2011. évi CXII. törvényt (Info tv.) az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról. Az adatkezelés részletes szabályait külön Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza (amely elérhető a weboldalon), jelen ÁSZF-ben az adatkezelés főbb elveit foglaljuk össze:
-
Gyűjtött adatok köre: A foglalás és a szolgáltatás teljesítése érdekében a Szolgáltató olyan személyes adatokat kérhet be az Utastól, mint név, e-mail cím, telefonszám, lakcím (számlázáshoz), az utazásra vonatkozó adatok (létszám, szállás helye a transzferhez, különleges kérések), valamint szükség esetén az útlevél adatok (bizonyos túrákhoz vagy hatósági előírás miatt, pl. hajóutaknál). Ezeket az adatokat az Utas önkéntesen bocsátja rendelkezésre a foglalás során.
-
Adatkezelés célja: A megadott adatokat kizárólag a szolgáltatás nyújtása, a foglalás lebonyolítása, illetve kapcsolattartás céljából kezeli a Szolgáltató. Ez magában foglalja az adatok továbbítását a szükséges mértékben a helyi partnerek felé – például az Utas nevét és szállásának helyét átadják a transzfercégnek, vagy a résztvevők számát a túraszervező partnernek. A Szolgáltató csak azon adatokat továbbítja, amelyek feltétlenül szükségesek a szolgáltatás teljesítéséhez (adatminimalizálás elve).
-
Adattovábbítás és harmadik felek: Az Utas adatait a Szolgáltató bizalmasan kezeli, harmadik félnek nem adja át, kivéve a szolgáltatásban közreműködő partnereket a fenti célból, illetve törvényben előírt esetben hatóságokat. Semmilyen adatot nem adunk el vagy nem adunk bérbe marketing célra külső cégeknek. A helyi partnerekkel a Szolgáltató adatfeldolgozói vagy együttműködési megállapodással biztosítja, hogy ők is megfelelő adatvédelmi intézkedéseket tegyenek.
-
Adatbiztonság: A Szolgáltató megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket alkalmaz az adatok védelme érdekében. Az elektronikus levelezés során kapott személyes adatokat védett rendszerekben tárolja. A weboldal és az e-mail fiók biztonságáról (pl. jelszavak, vírusvédelem) a Szolgáltató gondoskodik.
-
Adatkezelés időtartama: Az utazási szolgáltatás teljesítéséhez szükséges adatokat a Szolgáltató csak a szükséges ideig tárolja. A számlázási adatokat a számviteli törvényeknek megfelelő ideig (általában 8 év) őrizzük meg. A kapcsolattartási adatokat (név, elérhetőség) a szolgáltatás után is megőrizhetjük további kommunikáció céljából (pl. visszajelzés kérés, jövőbeni ajánlat) – de az Utas kérheti ezek törlését.
-
Az Utas jogai: Az Utas jogosult tájékoztatást kérni arról, hogy a Szolgáltató milyen személyes adatait kezeli, kérheti azok helyesbítését, frissítését, törlését vagy az adatkezelés korlátozását. Jogosult továbbá tiltakozni az adatkezelés ellen, és ha az adatkezelés az Utas hozzájárulásán alapul, azt bármikor visszavonhatja (ez nem érinti a visszavonás előtt már elvégzett adatkezelés jogszerűségét). A kérelmeket az [email protected] e-mail címre lehet benyújtani, amire a Szolgáltató indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb 1 hónapon belül válaszol.
-
Jogorvoslat az adatvédelem terén: Amennyiben az Utas úgy érzi, hogy a Szolgáltató a személyes adatait nem a jogszabályoknak megfelelően kezeli, először javasoljuk, hogy vegye fel a kapcsolatot velünk a probléma megoldása érdekében. Ezen felül az Utas jogosult panasszal fordulni a magyar felügyeleti hatósághoz, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) (cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.; honlap: www.naih.hu), vagy lakóhelye szerint illetékes európai uniós adatvédelmi hatósághoz. Bírósághoz is fordulhat jogai védelme érdekében.
Panaszkezelés és jogviták
A Szolgáltató célja, hogy a szolgáltatásokat a legnagyobb megelégedésre nyújtsa. Ennek ellenére, ha az Utasnak panasza merül fel vagy problémát tapasztal, az alábbiak szerint járhat el:
-
Helyszíni probléma jelzése: Javasolt, hogy az Utas a program során felmerülő bármilyen problémát azonnal jelezze a helyi idegenvezetőnek vagy partnernek, illetve haladéktalanul értesítse a Szolgáltatót (pl. telefonon vagy Viberen). Sok esetben a probléma azonnal orvosolható (pl. a szoba minőségével kapcsolatos panaszt a helyszínen lehet megoldani). A helyszíni jelzés elmulasztása nem zárja ki a későbbi panasztételt, de megnehezítheti annak kivizsgálását.
-
Panasz benyújtása: Amennyiben a probléma helyben nem oldódott meg vagy utólag merül fel panasz, az Utas írásban tehet panaszt a Szolgáltatónál – e-mailben a [email protected] címen – a hazaérkezéstől számított ésszerű időn (lehetőleg 15 napon) belül. Kérjük, a panaszban részletesen írja le a történteket, csatoljon bizonyítékokat (fotó, dokumentum, stb. ha van), hogy kivizsgálhassuk az ügyet.
-
Panasz kivizsgálása: A Szolgáltató a panaszt megvizsgálja, és 30 napon belül érdemi választ ad. Ha a panaszt alaposnak találja, tájékoztat a jóvátétel módjáról (például részleges díjvisszatérítés, kupon egy következő szolgáltatáshoz, stb.). Ha a panaszt elutasítja vagy részben tartja csak jogosnak, azt indokolással látja el.
-
Békéltető testület: Amennyiben a panasz rendezése nem vezet eredményre, az Utas – mint fogyasztó – jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez fordulni. A Szolgáltató székhelye külföldi, de magyar fogyasztóként az Utas igénybe veheti például a Budapesti Békéltető Testületet (1016 Budapest, Krisztina krt. 99.) vagy bármely illetékes testületet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései szerint. A békéltető testületi eljárás célja a fogyasztói jogvita békés rendezése.
-
Online vitarendezés: Interneten kötött szerződés esetén az Utas az Európai Bizottság online vitarendezési platformját is igénybe veheti (http://ec.europa.eu/odr) a panasz benyújtására.
-
Bírósági jogérvényesítés: A felek bármelyikének joga van bírósághoz fordulni jogvita esetén. Felek – eltérő megállapodás hiányában – alávetik magukat a magyar joghatóságnak. Az esetleges peres eljárásra – tekintettel arra, hogy a szolgáltatás magyar nyelvű tájékoztatás mellett került értékesítésre – a magyar bíróságok rendelkeznek illetékességgel, a hatályos nemzetközi magánjogi szabályok figyelembevételével.
Záró rendelkezések
-
Irányadó jog: Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog rendelkezései irányadók, különösen a Polgári Törvénykönyv és az alkalmazandó fogyasztóvédelmi, utazási jogszabályok. A Szolgáltató és az Utas közötti jogviszonyra a magyar jog alkalmazását kölcsönösen elfogadják.
-
ÁSZF hatálya és módosítása: A jelen ÁSZF 2025. november 8. napjától hatályos, és visszavonásig vagy módosításig érvényes. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF rendelkezéseit a jövőre nézve. A már megkötött szerződésekre mindig az a verzió vonatkozik, amelyet a foglaláskor az Utas elfogadott (illetve amelyről a visszaigazoláskor tájékoztatást kapott). Az ÁSZF aktuális változata mindig elérhető a weboldalon. Jelentős módosítás esetén a Szolgáltató értesíti a már visszaigazolt utasokat, ha az ő utazásukat is érinti.
-
Részleges érvénytelenség: Ha az ÁSZF bármely rendelkezését illetően hatóság vagy bíróság érvénytelenséget állapít meg, az a többi kikötés érvényességét nem érinti. A felek az érvénytelen kikötést olyan érvényes rendelkezéssel pótolják, amely a lehető legjobban megfelel az eredeti gazdasági-célbeli szándéknak és a hatályos jognak.
-
Teljes megállapodás: Jelen ÁSZF a foglalási visszaigazolással együtt alkotja a felek között létrejött teljes megállapodást a szolgáltatás feltételeiről. Bármilyen Utas által kért egyedi kikötés vagy módosítás csak akkor válik a szerződés részévé, ha azt a Szolgáltató írásban visszaigazolja.
-
Szerzői jog: A phuketfannival.hu weboldalon található minden tartalom (szöveg, képek, logó stb.) a Szolgáltató vagy partnerei szellemi tulajdona. Ezek engedély nélküli másolása vagy üzleti célú felhasználása tilos. Az utazási programok leírásainak és ajánlatainak átvétele csak a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulásával történhet meg.
Köszönjük, hogy elolvastad Általános Szerződési Feltételeinket. Bízunk benne, hogy szolgáltatásainkkal elégedett leszel, és felejthetetlen élményekkel gazdagodsz Thaiföldön Fannival! Ha bármilyen kérdésed merül fel, fordulj hozzánk bizalommal a fenti elérhetőségeken. Jó utazást és kellemes időtöltést kívánunk!
[1] ÁSZF – Phuket Fannival
https://phuketfannival.hu/
[2] Elállási jog hiánya
https://www.magyarefk.hu/hu/